Problémy jsou nejprve doprovázeny krátkodobými bolestmi, které se postupně prodlužují. Meziobratlová ploténka, pokud je zdravá, je schopna udržet tekutinu, tím pádem plní svojí funkci. Právě u vás, kteří sedíte téměř celý den na židli a máte minimum jiného pohybu, meziobratlová ploténka začne trpět nedostatkem výživy, stává se narušenou, dokonce mohou startovat degenerativní změny na páteři.  Jelikož meziobratlová ploténka nemá cévy, je její jedinou aktivní zásobárnou živin střídání zatížení disku, které probíhá během chůze.  Po 15 až 20 min přirozené chůze se začíná disk vyživovat.

Facebook

Chůzi většinou nepovažujeme za něco neobvyklého.  Je to ta ale nejpřirozenější cesta, jak utužit své zdraví

Zde jsou hlavní důvody, proč je chůze tak zdravá:
1. zlepšuje fyzickou kondici
2. ovlivňuje správné držení těla
3. bojujete proti bolestem zad
4. prospívá srdci a cévám
5. snižuje riziko cukrovky
6. je přirozenou cestou k hubnutí
7. snižuje hodnoty krevních tuků
8. mizí pocit těžkých, unavených nohou, bojujete proti křečovým žilám
9. ovlivňuje vaší psychiku- zlepšuje náladu, odbourává stres, srovnává myšlenky, uvažování
10. přicházíte si na nové nápady

S takto přirozeným pohybem můžete začít okamžitě a vydržet po celý rok. Doporučuji chůzi po nerovném terénu, kdy zapojujeme svaly celého těla. Dále mírně podsaďte pánev, ruce by měly být uvolněné a kopírovat rytmus chůze.  Hlavu nemějte v předsunu, vsuňte ji do pomyslného šuplíku. Nikdy nezadržujte dech a dodržujte hloubku dechu.

Mnoho lidí má problémy se zády včetně mladých a lidí ve středním věku. Chůze je pohyb pro nás pohyb nejpřirozenější.  Je to úplně první pohyb, po kterém touží malé dítě. Pěstujme ji, zdokonalujme ji, važme si ji, využívejme ji.  

www.skolazdravazada.cz

https://www.facebook.com/skolazdravazada/

Jitka Hipčová