Oba tyto stereotypy vedou k přetěžování nejen krční páteře, ale i mezilopatkových svalů a hlavy. Problémem je, že některé skupiny svalů v této oblasti  jsou zapojené nadměrně a jiné jsou naopak ochablé. Typická bolest hlavy a krční páteře naznačuje svalovou dysbalanci v dané oblasti, špatné držení krční páteře, hlavy a ramenních kloubů.  Dochází- li navíc k přetěžování všech těchto svalových skupin, potom je naše krční, hrudní i bederní páteř v neustálém napětí. Pociťujeme bolest a ztuhlost a to nejenom v oblasti krční páteře a ramen, ale i mezi lopatkami a v  nižších svalových partií.

Provokujícími faktory pro vznik bolestí krční páteře a hlavy jsou:
a/ zvýšené napětí šíjového svalstva a obličejových svalů
b/ snížená pohyblivost krční páteře
c/ hlava předsunutá vpřed
d/ ramena přitažená k uším
e/ nápadně kulatá záda

Facebook

S bolestí krční páteře můžete bojovat tak, že si budete hlídat správné držení krční páteře v průběhu celého dne. Dále byste měli do svého denního režimu zařadit zdravotní cvičení.

Zde jsou tipy, jak navrátit krční a hrudní páteř do správného nastavení:
Mírně zastrčte bradu vzad (do osy páteře), automaticky ji přiblížíte k hrudníku.  Ramena nezvedejte k uším, otočte je směrem vzad (přitom ale nevypínejte hrudník vpřed).  Do svého života zařaďte přirozený pohyb, jako je například chůze nebo plavání.
Pamatujte, že odstranění bolestivosti krční páteře má velký význam pro udržení pracovního výkonu i životní energie.

Obrázek vlevo se zeleným značením je srávné držení

Obrázek vpravo s červeným značením je špatné držení

Jitka Hipčová, fyzioerapeutka

 

www.skolazdravazada.cz

 

 

Fotogalerie k článku