Pokud nedochází ke správnému zapojení bránice, následně se zvedá hrudník se žebry směrem vzhůru, oslabené břišní svaly se vyklenují směrem vpřed a zvýrazňuje se bederní prohnutí. Tím se zvyšuje tlak na svaly bederní páteře  s následným přetížením, a to je signál bolesti zad.

Facebook

Pokud stojíme vyrovnaně, svaly a klouby pracují rovnoměrně a ve vzájemném propojení. Lépe se nám dýchá, lépe vypadáme. Držení těla je prvotní informací o zdravém sebevědomí a celkové pohodě. Cítíme-li se šťastni, prezentujeme se napřímeným držením těla. Pokud nejsme dobře naladěni až nespokojeni, zaujímáme obrannou pozici, tedy předsunuté držení hlavy, kulatí se nám hrudní páteř a ramena jsou otočena vpřed. Dále vyniká oslabení břišních svalů s překlopením pánve vpřed. Na dolní polovině těla se zvýrazňuje prolomení kolenních kloubů a nekvalitní kontakt chodidla s podložkou.

Jak má vypadat správný postoj?  Začneme od postavení pánve, která je pilířem našeho těla

1. Pánev vyrovnejte do fyziologické roviny – nemá být příliš překlopená vpřed, ani ne příliš podsazená.

2. Chodidla postavte na šířku pánve, směřují směrem vpřed. Zároveň se snažte rozevřít prsty, čímž stabilizujete oporu na třech bodech – středu paty, oblasti pod palcem a oblasti pod malíkem.

3. Kolenní klouby jsou uvolněné, miniaturně pokrčené. Toto postavení je téměř neviditelné, ale umožníme zapojení svalů dolních končetin.

4. Páteř vyrovnejte směrem vzhůru, otočte ramena vzad a dolů /pozor – nejde o vypnutí hrudníku/, lopatky se přibližují k sobě, zároveň žebra udržujte směrem dolů.

5. Bradu zasuňte směrem vzad k páteři.

Správně podsazenou pánev vidíte na obrázku vlevo. Vpravo potom příliš prohnutou bederní páteř.

Během dne doporučuji několikrát se soustředit na správné držení těla. Zároveň nezapomínejte na kvalitní využití dechové vlny, kdy zapojíte správné fungování bránice.
Viz minulý článek: http://www.familyfreshnews.cz/zdravi/2335-serial-ffn-vratte-telu-spravny-dech-a-zbavte-se-bolesti-patere/

Svaly nebudou muset vynakládat mnoho úsilí, zbavíte se únavy a poroste vaše životní energie.

Jitka Hipčová

http://skolazdravazada.cz/

https://www.facebook.com/skolazdravazada/

Foto 1: Správně postavená pánev 

Foto 2: Příliš prohnutá bederní páteř

Fotogalerie k článku