Nejvíce namáhanou částí páteře je krční a bederní. Uvědomme si, že břišní svaly, bránice a svaly dna pánevního jsou zodpovědné za správné fungování bederní páteře. Podmínkou efektivního odbourání bolesti vaší páteře je naučit se kvalitní způsob dýchání.  Právě při nesprávném zapojení dechu nedochází k efektivní souhře dýchacích svalů s pohyby hrudníku a žeber. To má za následek přetížení krční a bederní páteře, trápí vás bolest.

Facebook

Jak by měla vypadat dechová vlna?
Nejdůležitější je snažit se se zapojit bránici.  Je totiž hlavním nádechovým svalem, který se podílí na tomto typu dýchání.

1.  Nádech zahajujeme do břišní stěny, která se vyklenuje, boky se rozšiřují do stran  a bederní  páteř se mírně vyrovnává.  Dále nádech pokračuje do hrudníku, ramen / podklíčku/.                                                                    

2. A nyní pozor. Výdech začíná poklesem břišní stěny / je veden z břicha/, nastává zúžení pasu a plynule pokračujeme výdechem z hrudníku a ramen.  V závěru výdechu si  uvědomíme mírné stažení ramen , lopatek a kontrakci břišních svalů.

Považujte za nutné takto vedený dech vnímat zevnitř, potom se stane celkově pozitivním prostředkem prevence zdraví nejen na úrovni tělesné, ale i psychické.

Jitka Hipčová

http://skolazdravazada.cz/

https://www.facebook.com/skolazdravazada/