Facebook

Značka se už v roce 2009 v Evropě zavázala používat neklecová vejce, pocházející z volného nebo halového chovu, a přispívat tak ke zlepšení životních podmínek slepic, čehož dosáhla v roce 2012. Nyní nově v tatarských omáčkách, salátových dresincích a majonézách značky Hellmann‘s  v České republice a na Slovensku najdete už jen vejce pocházející z volného chovu.

I po více než 100 letech, kdy Richard Hellmann otevřel svůj obchůdek s delikatesami v New Yorku, značka pokračuje v jeho odkazu a dbá na to, aby v každém jejím výrobku byly použity opravdu nejkvalitnější suroviny. Zavázala se, že bude používat ingredience získané udržitelným způsobem. Dalším krokem vstříc těmto ambicím je i rozhodnutí používat v produktech Hellmann’s, jako jsou třeba tatarské omáčky nebo majonézy, pouze vejce z volného chovu. Na ty od letošního roku postupně přechází také na českém a slovenském trhu.

Filozofií značky Hellmann’s je to, že stojí na straně jídla, a rovněž víra, že jen díky těm nejlepším surovinám dokáže každému jídlu dodat skvělou chuť. Nechce však vyrábět pouze chutné produkty. Její ambicí je nabízet takové produkty, které prospívají nám i naší planetě. „Těší mě, že co se týče udržitelně získávaných surovin, u naší největší značky Hellmann’s, která má již několik let recepturu plně postavenou na udržitelných surovinách, posouváme naše závazky na další úroveň, a to maximální podporou dobrých životních podmínek zvířat,“ dodává k surovinám používaným u značky Hellmann’s Michaela Franeková, generální ředitelka společnosti Unilever pro Českou republiku a Slovensko.

Už nyní značka Hellmann‘s využívá například udržitelně pěstovaná rajčata uzrálá na slunci nebo řepkový olej, který je vhodným zdrojem polynenasycených mastných kyselin omega-3. Dále v její nabídce najdete produkty se sníženým obsahem cukru nebo veganské varianty oblíbených omáček. Nově navíc tento seznam rozšiřuje o vejce, která pocházejí výhradně z volného chovu, použitých jako ingredience u svých tatarských omáček, dresinků a majonéz.

Vedle toho se značka Hellmann’s již třetím rokem ve své komunikaci zaměřuje na boj proti plýtvání potravinami v domácnostech  prostřednictvím kampaně Jídlo je příliš dobré na to, aby se jím plýtvalo.

Z průzkumu značky, provedeném ve spolupráci s agenturou Ipsos v zimě 2019 v Česku a na Slovensku, vyplynulo, že více než 50 % ze všeho vyhozeného jídla se znehodnotí v našich domácnostech. Značka Hellmann’ s spolupracuje se spolkem Zachraň jídlo v České republice a společenským sdružením Free Food na Slovensku, aby dopad jejího poslání byl o to účinnější.

Redakce FFN