Jízdní kolo patří mezi dopravní prostředky, a proto se i na něj stahují určitá pravidla a povinná výbava. Ty mají svá specifika i za snížené viditelnosti. Helmu a odrazky dnes má na kole v zásadě každý. Mnoho cyklistů však i při snížené viditelnosti spoléhá na vlastní zrak. Nedochází jim ale, že svítilny neslouží jen jim, aby viděli na cestu. Důležité jsou i pro ostatní osoby a dopravní prostředky pohybující se po stejné komunikaci.

Facebook

Pokud jste se právě přistihli, že právě přední a zadní světla na svém kole nemáte, doporučujeme si je obratem pořídit. Investice do nich se vám mnohonásobně vrátí ve formě bezpečnosti i komfortu.

Nejčastější přední cyklosvítilny jsou vytvořené pro uchycení na řídítka. Například přední cyklosvítilna Sencor SLL 92 má výkon 3 W  ( 120 lm) a svítí LED technologií. Vestavěná baterie o kapacitě 1200mAh vydrží při plném svícení dvě hodiny. Díky odolnosti IPX4 je vhodná i do pořádného deště a pořídíte ji za pouhých 229 Kč.

Dražší variantou může být odolnější celohliníková LED svítilna na kolo Sencor SLL 98. Ta s kapacitou baterie 850mAh vydrží na jedno nabití plně svítit 2 hodin v kuse. Má vyšší stupeň krytí proti vodě IP65 a na vaší cestě dosvítí intenzitou 400 lm. Pořídíte ji za 449 Kč.

Abyste byli správně vidět i zezadu pro předjíždějící auta a cyklisty, měli byste mít také zadní, červené světlo. Sencor jej s označením SLL 94 nabízí za 229 Kč. LED diody mají světelný výkon 1 W a na vestavěnou baterii vydrží svítit 2 hodiny provozu. Dobíjí se standardní Micro USB nabíječkou. Má 6 různých módů svícení a jednoduše mezi nimi přepnete dvojklikem. Na sedlovku kola svítilnu ve vteřině uchytíte jednoduchým mechanismem.

Kdo by chtěl být ještě opatrnější, může sáhnout po větší červené svítilně Sencor SLL 95. S dostačujícím výkonem 1 W ale větším počtem svítivých červených LED diod tak budete ještě viditelnější. Vestavěná baterie s kapacitou 500mAh stačí opět na 2 hodiny provozu a nabíjet lze také přes Micro USB. Samozřejmostí je i odolnosti IPX4 proti dešti.

Redakce FFN