Vyzkoušet si ji můžete v pražské restauraci Červený Jelen. V době globální pandemie navíc nabízí i možnost objednání jídla bez kontaktu s menu, na kterém se mohou hromadit viry nebo bakterie.

Facebook

Každá restaurace získá unikátní QR kódy, které si umístí na stoly. Zákazník kód naskenuje telefonem, vybere a objedná si z digitálního menu a rovnou i zaplatí kartou online. Vše proběhne bezkontaktně, takže maximálně hygienicky. Host bude mít i svůj vlastní profil, kde si pak už bude objednávat bez zadávání karty,” přibližuje projekt Igor Třeslín, ředitel společnosti Storyous.

QR kódy a technologie jsou pro restaurace nejnovějším trendem. Restaurace si od nich v současné situaci slibují bezpečnější provoz pro zaměstnance i hosty a také kvalitnější obsluhu hostů. „Zapojení technologií snižuje chybovost objednávek a tím pádem i odpadá část práce pro personál. Restaurace tak mohou zaměstnávat až o 40% méně lidí. Ti, co zůstanou, budou hostům doporučovat, co si mají dát a zvyšovat tak hodnotu objednávky,” dodává Třeslín.

Zkušební provoz ukáže, zda podobné technologie dále změní vztah s hosty. „Slibujeme si od systému podstatné zrychlení objednávacího procesu, velkou úsporu času, kterou náš personál bude moci věnovat péči o zákazníka. Doufáme, že se tím sníží i chybovost, každá objednávka bude naprosto adresná. Host bude mít daleko větší svobodu, více času na objednávku a při placení naopak nemusí čekat až k němu přijde obsluha. A restaurace se bude moci více věnovat kvalitě servisu a spokojenosti zákazníka,” vysvětluje Luboš Kastner, provozní ředitel sítě Hospodska, která provozuje vyhlášené restaurace v Praze a Plzni. Jejich pražská restaurace Červený Jelen bude jednou z prvních, kde si hosté objednávání a placení telefonem vyzkouší.

Redakce FFN

www.onemenu.cz