Facebook

Historie

První nápad na vytvoření elektronické kostky vznikl již v květnu 2009 při šifrovací hře BEDNA. V té době se dva hlavní programátoři kostky, Jan Krejsa a Jaroslav Altman, zabývali mimo jiné i senzory pohybu. Tehdy vznikl nápad sestavit elektronický hlavolam v podobě malé bílé kostičky. Ta reagovala na pohyb a byla schopná zpětně komunikovat pomocí pípání a čtyř LED diod. První jednoduchý předchůdce Rubik’s Futuro Cube byl na světě.
Původní bílá kostička komunikovala ale jen pomocí Morseovy abecedy, proto padlo rozhodnutí vytvořit verzi, která by byla bližší širšímu okruhu lidí. Další verze kostičky začala mluvit, hrát, zpívat a čtyři LED diody se několikanásobně rozrostly.
V únoru 2012 se programátoři bílé kostičky vydali do New Yorku na TOY FAIR 2012, veřejnosti uzavřenou konferenci o hračkách. Kostička sklidila obdiv a usmálo se na ni štěstí díky firmě ThinkGeek, která se po delším jednání v následujících měsících rozhodla zkušebně investovat do výroby tisíce kusů pro americký trh. A to byl začátek FUTURO CUBE.
Koncept FUTURO CUBE se krátce na to zalíbil firmě SevenTowns, vlastnící práva na Rubikovu kostku. V květnu 2013 bylo po několika jednáních dohodnuto, že se FUTURO CUBE změní své jméno na Rubik’s Futuro Cube. Stala se tak hlavolamem nesoucím jméno vynálezce nejslavnějšího hlavolamu na světě, Ernő Rubika. Sám Ernő Rubik si vyžádal jeden vzorek a dal finální svolení.

Zajímavosti o Rubik's Futuro Cube

  • kostka se ovládá jen pohybem, a to díky pokročilým algoritmům pro rozpoznání pohybů,
  • obsahuje 3D verze her jako Had, Tetris, piškvorky a dalších, nabízí i množství rotačních hlavolamů, které nemají v našem světě mechanický ekvivalent a nelze si je nikde jinde zkusit vyluštit,
  • obsahuje také klasickou Rubikovu kostku, rekord jejího složení je 37 vteřin, Rubik’s Futuro Cube se tak staví k nejrychlejšímu nemechanického emulátoru klasického hlavolamu na světě,
  • Rubik’s Futuro Cube obsahuje hry i pro zrakově postižené a to díky vibrační a zvukové odezvě, příkladem je hra Temné Bludiště,
  • obsahuje 54 RGB LED diod a pohání ji 8 procesorových jednotek, jednotlivé barevné složky mají až 64 úrovní jasu,
  • vývoj první kostky trval zhruba 1,5 roku, její hrany měří 5,2 centimetrů a váží 125 gramů,
  • má 4 zvukové kanály mixované v reálném čase, lze na ni hrát jako na piano s reálnými dozvuky tónů,
  • jako jediný 3D hlavolam na světě umí zaznamenávat dosažené skóre a sdílet jej,
  • hry na Rubik's Futuro Cube je možné i programovat, několik oblíbených her už naprogramovali samotní uživatelé.

Redakce FFN