Jak se začít stravovat zdravěji, ale přitom se držet jednoduchosti? Stačí do jídelníčku zařadit některé potraviny, které možná často a neprávem opomíjíme. Špenát se skvěle hodí nejen do salátů, ale také do sendvičů či baget místo klasického listového salátu. Obsahuje kyselinu listovou, draslík a antioxidanty, které jsou skvělé pro detoxikaci těla. Zlepšuje navíc metabolismus a díky vitamínu K pomáhá držet vápník v kostech. Svěží a fresh baby špenát najdete také v jednom z chodů fit calories menu, obsahuje ho krůta s pečenými paprikami. Pokrm je navíc zabalený v ořechovém chlebu, který je zdravější variantou klasického pečiva.

Facebook

Svou oblíbenost znovu získává červená řepa, která je bohatá na minerální látky, obsahuje až 50 % sodíku, také hořčík, vápník, zinek, železo nebo mangan. Pravidelná konzumace červené řepy tak podporuje ostrost lidského zraku, zlepšuje se díky ní tvorba inzulínu a srdce je chráněno před infarktem. Nechybí jí ani vitamíny, jako např. vitamín B nebo provitamin A, známý jako betakaroten. Červenou řepu Jan Punčochář zařadil do varianty menu určené pro vegetariány, kterým je ovčí sýr s řepou. Marinovanou červenou řepu zde v dýňovém chlebu doplňuje ještě máslová dýně, ovčí sýr, medový dresink a rukola. Tato kombinace také perfektně zapadne mezi vaše předsevzetí týkající se zdravého životního stylu.

A pokud se tento rok snažíte omezit příjem lepku a máte pocit, že rychlé občerstvení vám nemá co nabídnout, vyzkoušejte bezlepkové bagety v Bageterii Boulevard. Bezlepková strava totiž není vhodná jen pro celiaky, ale má kladný vliv na zažívání a imunitní systém, což v chladném zimním počasí rozhodně přijde vhod.

Redakce FFN

www.bb.cz