„S uplynulými dvanácti měsíci mám spojených hned několik emocí: radost, pýchu, obrovský vděk a pokoru,“ uvedla na setkání s autory, knižními profesionály a novináři CEO Pointy Veronika Mahdalová. „Pyšná jsem na celý tým Pointy i službu samotnou. A vděčná jsem všem, kteří do toho s námi šli. Autorů teď máme kolem sto sedmdesáti, zásadní jsou pro nás samozřejmě také knižní kolegové a v neposlední řadě čtenáři. Bez nich by knihy v crowdfundingovém modelu nemohly vycházet. Dosažená čísla nám ukazují, že na českém knižním a startupovém trhu skutečně bylo místo pro projekt, který knihy vydává trochu jinak a autorům pomáhá plnit literární sny.“

Facebook

Jak nakladatelská služba funguje
Služba Pointa, která vznikla spoluprací company builderu Creative Dock a nakladatelského domu Albatros Media, loni do tradičního nakladatelského prostředí vstoupila s několika cíli: pomáhat začínajícím i etablovaným autorům s vydáním knihy a její distribucí, zjednodušit proces vydání knihy a propojovat autory, čtenáře a profesionály z knižních a mediálních oborů. Za rok fungování zastřešuje komunitu 170 autorů a 547 knižních kolegů různých profesí, mezi které patří například grafik, ilustrátor, korektorka, sazeč nebo redaktorka.
Na platformě je nyní přes sto sedmdesát knižních projektů v různých fázích životního cyklu, kterým každá kniha na Pointě projde. Začíná sestavením týmu, následuje crowdfunding, ve kterém o vzniku knihy rozhodnou čtenáři. Pointa autorovi pomáhá s přípravou na předprodej i předprodejovou kampaní. Když projekt uspěje, knižní tým se pustí do výroby knihy, během které může počítat s další podporou ze strany Pointy. Ta mu nakonec pomáhá i s distribucí v Česku a na Slovensku a s propagací knihy. Projekty i knihy už vydané zastupují pestrou škálu literárních žánrů a druhů, sahají od beletrie pro dospělé i děti přes poezii nebo komiks po non-fiction. Noví i zavedení čeští autoři tak zpestřují výběr v knihkupeckých regálech i v knižních e-shopech.

Aktivní práce s autory
„Pointa není jen nakladatelská služba nebo online platforma. Je to specifický startup, který pracuje s výrazným lidským faktorem, a autor je pro nás opravdu klíčový. Pointa jako prostředník v celém procesu plní zásadní úlohu, také co se týče podpory autorů. Pro nás v Pointě, pro kolegy, autory a vlastně i čtenáře je to tak zcela nová zkušenost s propojením digitálního světa a něčeho tak osobního, jako je psaní a tvorba knih,“ popisuje Veronika Mahdalová.
V nakladatelském startupu na rozdíl od těch, které se věnují například pojišťovnictví nebo financím, příliš nefungují klasické cesty, jak lidi přivést na platformu, jako je rozdávání voucherů nebo slevových kódů. Za dobu fungování Pointy se ukázalo, že největší přidanou hodnotou je právě aktivní práce s autorem. „Náš servis směrem k autorům je už nyní na českém trhu unikátní a plánujeme ho nadále zlepšovat, obzvlášť se zaměřením na marketing knihy v průběhu předprodeje i po něm. Patří k tomu pravidelné workshopy a konzultace a maximální podpora od týmu Pointy,“ dodává Mahdalová.

Redakce FFN

www.pointa.cz