dm v Evropě
Aktuálně zaměstnává dm po celé Evropě 56 537 spolupracovníků ve 3 349 prodejnách. V novém obchodním roce 2016/17 připravuje společnost dm také vstup na italský trh. S počtem obyvatel vyšším než 58 milionů se bude jednat hned po Německu o největší národní trh.

Facebook

Ocenění jsou pro dm velkým závazkem
Hospodářský úspěch dm jde ruku v ruce s celou řadou ocenění, která dm v uplynulém obchodním roce získala. Renomovaná spotřebitelská studie Store Equity Index (SEI) marketingové agentury Nielsen hodnotí dm jako nejsilnější značku mezi všemi maloobchodními drogistickými řetězci na trhu v České republice. dm obhájila pro rok 2016 také prestižní ocenění Czech Superbrands Award. Toto ocenění získala dm v čtyřleté historii soutěže na českém trhu již počtvrté.

Investice do prodejen a logistiky
Obchodní rok 2015/16 přinesl také výrazné investice do modernizace a rozvoje prodejní sítě. Celkem 24 prodejen prošlo regenerací, u některých z nich byla zvětšena prodejní plocha a zcela nově byla otevřena 1 prodejna. Díky těmto investicím mohla dm lokálně rozšířit také nabízený sortiment. Celkové investice do prodejen činily v uplynulém obchodním roce téměř 128 mil. CZK. dm investovala také do logistického centra v Jihlavě. Centrální logistika dm oslavila v letošním roce jubileum 20 let svého působení. V Červeném Kříži u Jihlavy pak sídlí již 10 let. Investovaná částka do oblasti logistiky se vyšplhala na více než 21 mil. CZK. Aktuálně disponuje logistické centrum více než 9.800 paletovými místy a zaměstnává 501 spolupracovníků.

Sortimentní novinky v péči o zdraví a v kosmetice
V sortimentu potravin klade dm stále větší důraz na rozvoj nabídky zdravé výživy, jako např. bezlepkových a veganských produktů, stejně tak jako speciální výživy pro sportovce, raw potravin nebo tzv. superpotravin. Aktualizace tohoto sortimentu byla předmětem úzké odborné spolupráce s mnoha etablovanými i lokálními dodavateli. Spolupracovníci prodejen dm mají možnost v rámci interního vzdělávání absolvovat workshop „dm poradce – Zdravá výživa“, jehož úspěšné dokončení jim umožňuje stát se pro zákazníky dostatečně fundovanými poradci v sortimentu zdravé výživy. Velice dobře se u zákazníků zapsala dm značka biopotravin dmBio, jejíž sortiment dm neustále rozšiřuje – aktuálně o čaje, čokolády nebo kávu. V regálech najdou zákazníci téměř 380 produktů značky dmBio, z toho přibližně 50 produktů dětské výživy dmBio.

Od září zavedla dm do prodeje vybraný sortiment vyhrazených léčivých přípravků
„V dm vnímáme logickou spojitost mezi doplňky stravy a vyhrazenými léčivými přípravky. Pro své zákazníky chceme být kompetentním prodejcem produktů na poli prevence a udržení zdraví. Proto jsme se rozhodli o rozšíření stávajícího sortimentu doplňků stravy o vyhrazené léčivé přípravky,“ říká Martina Horká, vedoucí resortu marketingu a nákupu.
Rodina dm značek byla v sortimentu dekorativní kosmetiky v září 2016 rozšířena o novou dm značku trend IT UP. Tato nejnovější, v pořadí již 24. dm značka má oslovit zejména ženy ve věku 18 – 35 let. Zákaznice mohou vybírat z téměř 300 produktů, a to ve všech prodejnách dm v celé České republice. Sortiment dm značek nabízí zákazníkům v tuto chvíli více než 3.600 položek.

dm obnoví obor drogista
V září 2016 zahájilo 80 spolupracovníků z celého koncernu jednotné odborné vzdělávání v oboru drogista. Pro pilotní projekt byly společně s hospodářskou komorou Rakouska a institutem pro podporu hospodářství Salzburg (WIFI - Wirtschaftsförderungsinstitut Salzburg) nově připraveny jednotné učební podklady, podle kterých bude výuka realizována v Salzburku a ve Vídni. Dlouhodobým cílem dm bude etablovat vzdělávání drogistů do zemí střední
a jihovýchodní Evropy, ve kterých je dm zastoupena. Na podzim 2017 budou první účastníci absolvovat závěrečnou zkoušku před nezávislou externí komisí a v návaznosti na to se poté budou podílet na tvorbě podkladů profesních učebních materiálů v jednotlivých zemích.

Společensky odpovědná dm
Už šestým rokem probíhal také preventivní program Veselé zoubky. Od roku 2011 proškolila dm v oblasti správné péče o zuby již více než 250.000 dětí. V letošním roce zamířil program poprvé také do všech prodejen dm, ve kterých Zoubkové víly a Zoubkoví skřítci učili nejen děti správně čistit zuby. Všichni spolupracovníci dm mohli i v letošním roce strávit jeden pracovní den v rámci aktivity Více ze života a věnovat ho dobrovolnictví. Již druhým rokem dokazuje dm svůj zájem o trvalou udržitelnost kampaní Už dnes myslíme na zítřek, která byla v letošním roce zaměřena na třídění odpadu vzniklého zejména po použití drogistických výrobků a na téma opakovaně použitelných nákupních tašek. V souladu s kampaní a s ohledem na životní prostředí se společnost dm drogerie markt rozhodla zcela ukončit k 20. 07. 2016 vydávání plastových sáčků zdarma. Cílem tohoto kroku je snížení množství odpadů spojených s likvidací plastových tašek a podpora uvědomělého přístupu
k životnímu prostředí, které je pro kvalitu našeho života zásadní. „Těší nás, že zákazníci toto opatření velmi dobře přijali,“ uzavírá Markéta Kajabová, vedoucí resortu expanze.

Iva Burianová

www.dm.cz