Češi si v posledních letech oblíbili různé služby pro doručování jídla a podobný princip teď začínají aplikovat i hotely. „Když si chce někdo přispat, může si jednoduše objednat jídlo na pokoj,
až se vzbudí. Pokud někdo ve svém pokoji pracuje, objedná si kávu nebo svačinu přímo na pokoj a nemusí nikam chodit,”
dodává David Šajmovič.

Facebook

Horkou novinkou tohoto léta je pro restaurace i hotelové služby objednávání přímo z mobilního telefonu hosta. Na hotelovém pokoji jsou umístěny QR kódy, které hosté jednoduše naskenují
do telefonu a následně si vyberou z hotelové nabídky jídla nebo nápojů.

„Systém OneMenuQR jsme začali vyvíjet nejdřív pro restaurace, které ve špičkách přicházely o tržby, protože číšníci nestíhali obsluhovat. Host jednoduše naskenuje na stole nalepený QR kód,
vybere si z menu a objedná i zaplatí přímo ze svého mobilu. Úplně stejně to jde dělat i v hotelech, do kterých teď QR kódy postupně dostáváme,”
popisuje objednávky z mobilu Igor Třeslín,
výkonný ředitel společnosti Storyous, která vyvíjí pokladní systémy pro gastronomii a tento rok představili i popsanou novinku OneMenuQR.

Hotelové služby svým hostům představují ubytovací zařízení napříč republikou. QR kódy na pokojích s nápisem OneMenu tak najdete v libereckém hotelu Pytloun, či hotelu Grand
v Českém Krumlově. „OneMenuQR už využívají více než dvě stovky restaurací po celém Česku, nejpopulárnější jsou na horských chatách a teď projevují zájem i hotely. Denně jsme
v kontaktu s dalšími hotely, které mají o QR kódy pro room service nebo svou hotelovou restauraci zájem,”
říká Igor Třeslín.

Hotelové služby přitom nejsou pro hosty drahou záležitostí. „Chceme tyto služby více přiblížit lidem. Nechat si přinést dobré jídlo na hotelový pokoj v hostech vyvolá pocit luxusu,
to ale vůbec nemusí znamenat vysokou cenu,”
uzavírá David Šajmovič.

Redakce FFN