„Pro zaměstnanost ve Znojmě je cestovní ruch důležitým odvětvím, které ale teď trpí. Turismus proto chceme využít jako nástroj pro podporu místních podnikatelů. Máme tu desítky různých provozů se stovkami zaměstnanců, se kterými chceme táhnout za jeden provaz,“ vysvětluje pointu starosta města Jan Grois.

Facebook

„Znojmo je navíc krásné historické město, obklopené nádhernou přírodou a vinicemi, umíme tu výborná vína a vaříme i skvělé pivo. Náš region je naprosto ideální pro stále více žádanou aktivní dovolenou, na své si tady přijdou příznivci turistiky, cyklovýletů i vodáků. Slunečné a teplé počasí je u nás v létě zaručeno,“ připomíná přednosti jihomoravského královského města Znojma starosta Grois.

Cílem projektu Znojmo Zadax je přivést turisty do Znojma proro, aby své peníze utratili ve městě. „Naším primárním cílem není dostat do podzemí nebo na radniční věž dvakrát tolik turistů a vybrat více na vstupném, ale naznačit turistovi, že je skvělé se u nás ubytovat, zajít si tu na oběd nebo do kavárny a využít dalších atraktivit města, protože pak bude mít naše krásné památky, prohlídku města nebo vybrané akce volný vstup, tedy zadax,“ vysvětluje pointu kampaně starosta Grois.

Do kampaně #mastozadax bude chtít radnice vtáhnout co nejvíce partnerů z oblasti ubytovatelů, gastroprovozů a dalších služeb souvisejících s turismem.

„Pamětihodnosti města a podnikatelé budou propojení tím způsobem, že pokud turista utratí určitý obnos peněz u soukromníků, dostane poukaz na volné vstupné do našich provozů,“ vysvětluje Karel Podzimek, místostarosta pro kulturu, sport a cestovní ruch.

„U restaurací a kaváren dostanete poukaz, pokud u nich necháte alespoň 150 korun, pro ubytování platí hranice 500 korun a u ostatních služeb, kam můžeme zařadit půjčovny kol, kánoí, využití turistického vláčku, Vinobusu nebo například návštěvu objektů, které nejsou pod správou města, jako je znojemský hrad nebo rotunda, je výše útraty pro obdržení poukazu stanovena na 200 korun,“ doplňuje místostarosta Podzimek.

„Držitel poukazu si bude moci vybrat z čtyř objektů – podzemí, radniční věže, hradebního opevnění a Expozice pivovarnictví, dále je v nabídce prohlídka města případně návštěva letního kina ve dnech, kdy budeme promítat,“ vyjmenovává nabídku Znojmo Zadax František Koudela, ředitel Znojemské Besedy.

Kampaň #mastozadax ve městě běží od 1. června do konce září. „Budeme aktivně oslovovat aktéry v cestovním ruchu ve Znojmě, aby se zapojili. Budeme jim poskytovat také patřičnou marketingovou podporu. Celý systém je navíc hrozně jednoduchý: stačí se zaregistrovat na adrese www.znojmozadax.cz, sdělit nám předpokládaný počet potřebných poukazů, které jim po navázání spolupráce následně připravíme k odběru. Podmínky spolupráce jsou nastaveny tak, aby pro budoucí partnery byly co nejvýhodnější a nejsnazší,“ objasňuje formu spolupráce Koudela.

„Partnerům navíc poskytneme propagačními materiály kampaně a samolepku, kterou si označí svou provozovnu, aby turisté věděli, že jsou součástí #mastozadax. Doufám, že tuto příležitost nastartovat opět cestovní ruch využije co nejvíce podnikatelů, posílí se tak vzájemný patriotizmus a samolepky budeme nacházet na každém vchodu do hotelu, penzionu, restaurace, kavárny a dalších provozů služeb,“ věří v úspěch Znojmo Zadax Koudela.

Redakce FFN

Fotogalerie k článku