I přes dramaticky nepříznivý vývoj vstupních nákladů a rekordní inflaci patří naše potravinářství mezi ty sektory, kterým se daří dopady na občany alespoň mírnit, i když stále víc lidí bude i tak mnohem pečlivěji zvažovat, čím naplnit svůj nákupní košík, aby za přijatelnou cenu získali i patřičnou kvalitu.

Jedním ze způsobů, jak vyjít s rodinným rozpočtem, je i snížení dosud poměrně velkého plýtvání potravinami v našich domácnostech – chutné potraviny se totiž tak lehce nevyhazují. Spotřebitelé se sice již naučili sledovat složení potravin, to jim ale spolehlivě nezaručí, že jim budou také chutnat. Ne vše, co je takzvaně „zdravé“, se totiž musí zároveň snoubit s lahodnou chutí.

Naštěstí je tady už čtrnáctým rokem soutěž o značky ČESKÁ CHUŤOVKA a DĚTSKÁ CHUŤOVKA, do níž čeští výrobci přihlašují to nejchutnější, co svým zákazníkům chtějí nabídnout, a tak není nic jednoduššího, než si takto označené výrobky vyhledat a udělat radost nejen sobě, ale i svým blízkým.

Facebook

A že je už z čeho vybírat!  Značku  ČESKÁ CHUŤOVKA   získalo dosud celkem 227 českých firem pro 1381 svých výrobků a DĚTSKOU CHUŤOVKU již 97 českých výrobců celkem pro 223 potravin. Význam obou značek pro české spotřebitele nyní ještě vzrůstá právě v souvislosti s měnící se situací ve světě, která nekompromisně obnažila limity bezbřehé globalizace, což nepochybně povede ke stále vyšší orientaci ekonomiky i spotřebitelské poptávky na domácí výrobky a domácí značky.

Nelze se však spoléhat na to, že toto očekávané posilování poptávkového trendu po českých potravinách se projeví automaticky, spotřebitel se bude zároveň stále více orientovat i podle dalších informací. Kritérium vynikající chuti potravin je bezesporu jedním z nejdůležitějších. 

Prozíraví výrobci tak stále častěji přitahují pozornost spotřebitelů ke svým výrobkům tím, že se vysoutěženými logy ČESKÁ CHUŤOVKA a DĚTSKÁ CHUŤOVKA chlubí ve své propagaci a umísťují je i přímo na obal výrobku. Všechny úspěšné potraviny si navíc mohou spotřebitelé jednoduše vyhledat i na webu www.ceskachutovka.cz .

Vysokou prestiž značce ČESKÁ CHUŤOVKA zajišťuje od počátku to, že ji uděluje zcela nezávislá hodnotitelská komise renomovaných potravinářských odborníků, kteří vznik soutěže před 14 lety iniciovali a stále dbají na její objektivitu a regulérnost. Nad 14. ročníkem soutěže o značku „Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2022 převzala i letos odbornou garanci renomovaná Vysoká škola chemicko-technologická v Praze společně s VOŠ, SPŠ a SOŠ PODSKALSKÁ, kde budou na podzim opět probíhat i veškerá hodnocení přihlášených výrobků. Odborným patronem soutěže je rektor VŠCHT prof. Dr. RNDr. Pavel Matějka.

Značku DĚTSKÁ CHUŤOVKA bude již podvanácté udělovat dětská porota složená z členů Dětské tiskové agentury, studentů 1. ročníku střední potravinářské školy „PODSKALSKÁ“ a žáků ZŠ Londýnská v Praze 2. Jen výrobky označené touto značkou se mohou chlubit tím, že si ji vysoutěžily v senzorickém testování přímo dětmi a odrážejí tak věrně dětské chuťové preference, které jsou často jiné než u dospělých.  V neposlední řadě se organizátoři snaží propagací této značky podpořit zájem mladé generace o uplatnění v potravinářském průmyslu.

Uzávěrka přihlášek výrobců do letošní soutěže je 15. září.

Redakce FFN