Facebook

 

„Vnímáme rostoucí zájem o produkty od lokálních pěstitelů, proto vyhledáváme ty nejlepší a snažíme se je podporovat a upřednostňovat před dovozem. Takže například v době sklizně českého chřestu v Kauflandu najdete jen ten lokální,“ dodává Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland.

Kaufland nabídne v hlavní české chřestové sezóně 500g balení bílého a zeleného českého chřestu, k dispozici bude také holandská omáčka, která se němu skvěle hodí. Sezóna českého chřestu trvá 2–3 měsíce (duben až červen), tak využijte každou příležitost k jeho konzumaci.

Rozdíl mezi bílým a zeleným chřestem je ve způsobu pěstování i zpracování. Bílý roste pod zemí bez přístupu světla, zelený naopak díky fotosyntéze získá svoji sytě zelenou barvu. Bílý se musí celý pečlivě oloupat, protože slupka může při vaření zhořknout. Zelený loupat není třeba, stačí jej umýt a odlomit dřevnaté konce. Čerstvý chřest praskne přesně v místě, kde končí dřevnatá část. Stačí jej povařit v osolené vodě 3-4 minuty, nebo hodit na gril, osolit či jinak dochutit, a získáte dokonalou přílohu. Několik výborných chřestových receptů najdete na www.kaufland.cz, například Chřestovou polévku se šafránem, Jarní vaječný salát s chřestem nebo Gratinovaný zelený chřest s pečenými brambory.

Česká republika se opět stává chřestovou velmocí a jemná chuť chřestu vypěstovaného na Mělnicku je vyhlášená i v zahraničí. V dobách největší slávy se český chřest vyvážel na císařské dvory do Vídně, do Německa, Itálie i Francie a jeho světovému věhlasu se vyrovnalo snad jen plzeňské pivo. Později získal reputaci buržoazní lahůdky a jeho pěstování téměř vymizelo. Důvodem však spíše bylo socialistické zásobování, které nedokázalo sklizený chřest, který vyžaduje rychlé zpracování a šetrné zacházení, dostatečně rychle distribuovat k zákazníkům, a proto byla chřestová pole zlikvidována. Pěstování chřestu u nás nyní zažívá renesanci, zejména díky nadšencům z farmy Český chřest z Hostína u Vojkovic.

Na pultech prodejen Kaufland se každé ráno objeví více než dvě stovky druhů čerstvého ovoce a zeleniny od 50 vybraných lokálních dodavatelů a exotické ovoce a zelenina z 60 zemí světa, přičemž každý týden je součástí nabídky také více než dvacet pět druhů ovoce a zeleniny v bio kvalitě. Způsob a čas sklizně garantuje čerstvost a vždy odpovídá danému produktu, společným cílem je pak co nejkratší logistický proces, aby se k zákazníkům dostal co nejdříve.

Redakce FFN