Logitech bude prvním výrobcem spotřební elektroniky, který poskytne podrobné informace o uhlíkové stopě na obalech celého portfolia produktů. Záměrem je posílit informovanost a spolupráci se zákazníky, aby se mohli při nákupu kvalifikovaněji rozhodovat. Chce tím také podpořit posun celého průmyslu k výraznému snížení uhlíkových emisí a jejich dopadu na životní prostředí.

Facebook

Společnost Logitech během celého procesu navrhování a konstrukce svých oceňovaných produktů uplatňuje principy udržitelnosti a hledá způsoby, jak omezit negativní vlivy na životní prostředí. Lidé, kteří chtějí znát lépe ekologické dopady svých rozhodnutí, však dosud neměli k dispozici potřebné údaje. Transparentní označení uhlíkové stopy produktů společnosti Logitech bude nyní tento dopad kvantifikovat, sdělovat jej zákazníkům a umožňovat jim informovanější rozhodování o nákupech.

„Jsme si dobře vědomi rozsahu ekologických výzev, kterým dnes naše planeta čelí,“ řekl Bracken Darrell, prezident a generální ředitel společnosti Logitech. „Zdvojnásobujeme proto naše úsilí o snižování negativních vlivů na životní prostředí, ale sami na to nestačíme. Informováním o uhlíkové stopě našich produktů posilujeme spolupráci se zákazníky, abychom pomohli zlepšit svět. Údaje o uhlíkových emisích bychom měli sledovat stejně pozorně, jako například údaje o kaloriích v potravinách – musíme vědět, co konzumujeme. Vyzýváme také další společnosti, aby se k nám připojily při prosazování pozitivních změn tím, že budou zveřejňovat zcela transparentní informace o svých produktech. Dosažení opravdové změny bude vyžadovat úsilí všech průmyslových odvětví.“.

Výpočet dopadu emisí uhlíku
Uhlíková stopa je uznávané kvantifikovatelné měřítko dopadu na životní prostředí spojené s bojem proti nežádoucím změnám klimatu. Společnost Logitech věnovala roky vývoji analýzy životního cyklu produktů (LCA), která odráží dopad uhlíkové stopy produktu za celou dobu jeho životnosti, od získání surovin po výrobu, distribuci, spotřebitelské použití a závěrečné ukončení životnosti. Aplikace nástrojů LCA a konstruktérské know-how umožňují společnosti analyzovat dopad různých produktů a obalových materiálů na emise uhlíku, toxicitu a cirkularitu (oběhové hospodářství).

„Vidíme, že stále více lidí vyhledává jasná, transparentní a důvěryhodná prohlášení podniků o boji proti změně klimatu,“ uvedla Rebecca Fay, marketingová ředitelka společnosti Natural Capital Partners. „Tleskáme společnosti Logitech za program transparentnosti informací o uhlíkové stopě, který je ideálním doplňkem certifikace uhlíkové neutrality CarbonNeutral(R) jejích produktů a prokazuje, že jde skutečně o společnost odhodlanou provádět transformaci pro snížení uhlíkové stopy.“

„Zajištění transparentnosti uhlíkové stopy produktů Logitech je důležitým krokem směrem ke snižování emisí skleníkových plynů a tím také v boji proti změně klimatu,“ řekla Martina Prox, zabývající se strategií udržitelnosti ve společnosti iPoint Group. „Těšíme se na další spolupráci se společností Logitech na výpočtech a analýzách uhlíkové stopy jejího portfolia produktů.“

Redakce FFN