Ještě počátkem dubna to podle průzkumu pivovaru vypadalo, že se jich již neotevře více než desetina, Dataservis pak predikoval dokonce uzavření až čtvrtiny provozů. Data Prazdroj získal z více než 16 000 tuzemských hospod, tedy z 80 % všech, se kterými spolupracuje a které představují většinu tuzemského trhu.

Facebook

„Původní pesimistická nálada se s dnešním otevřením zahrádek a blížícím se datem otevření celých hospod, stanoveným na 25. května, proměňuje. Je jasné, že hospodští jsou v tíživé situaci a řada z nich má vážné finanční problémy. Většina těch, kteří původně chtěli řemeslo pověsit na hřebík, se ale rozhodla pokračovat. Z našich dvou desítek tisíc partnerských provozoven tak trvale uzavřených zůstane zhruba jen 500,“ říká obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.

Prazdroj a s ním i další pivovary se snažily a snaží po celou dobu krize hospodám pomáhat, zmírnit negativní dopady v souvislosti s koronakrizí a připravit je na restart jejich podnikání. Prazdroj například pomáhal hostinským v získávání úvěrů z vládních programů Covid, stál u startu projektu Zachraňte hospodu a nyní každé znovuotevírané hospodě dává jeden sud piva zdarma. Provozovny také vybavuje desinfekčními prostředky.

„Víme, že propady tržeb za deset týdnů uzavřeného nebo silně omezeného provozu může jakákoli pomoc z vnějšku pouze zmírnit, přesto cítíme, že i díky finanční, materiální a morální podpoře z více stran se podařilo zmírnit skeptickou náladu na trhu. Hostinští se chtějí znovu věnovat svým zákazníkům, někteří zatím jen na zkoušku, ale celkově je cítit na trhu pozitivní odhodlání,“ doplňuje Tomáš Mráz.

Redakce FFN