Cílem kampaně je poukázat na vysokou kvalitu práce lidí se zdravotním handicapem a jejich zaměstnavatelů, držitelů ochranné známky Práce postižených. Lidé v kampani otevřeně přiznávají své konkrétní zdravotní postižení. To je sice významné, ovšem nijak neovlivňuje kvalitu a konkurenceschopnost jejich výsledné práce. Tito lidé od nás nepotřebují dary, ale férovou pracovní příležitost a poptávku po jejich výrobcích či službách,  dokáží pak být soběstační.

Facebook

Protagonisté kampaně jsou skuteční zaměstnanci
V životě bojují s různými typy zdravotního handicapu – nejedná se tedy o žádné najaté herce. Jde většinou o pracovníky firem, které jsou držiteli ochranné známky Práce postižených. Jedna z protagonistek kampaně, paní Hana Klírová, je dokonce vítězkou soutěže OZP Zaměstnanec roku 2011, kterou vyhlašuje nadační fond.

Ochranná známka Práce postižených je součástí národní politiky kvality
Po přísném posuzování je známka práce postižených udělována na dva roky zaměstnavatelům, kteří alespoň ze tří čtvrtin zaměstnávají zdravotně postižené spoluobčany, kteří i přes svůj handicap vytvářejí stejně kvalitní výrobky a služby, jako zdraví lidé. Důraz na kvalitu výrobků či služeb je zde klíčový.
V současnosti je hrdými držiteli známky už více než třicet firem. Známka si klade za cíl tyto zaměstnavatele podporovat v oblasti poptávky na trhu, pomáhá tak vytvářet a udržovat pracovní místa pro zdravotně postižené.
V kampani figuruje odkaz na nový katalog firem poskytujících prověřené náhradní plnění a internetový obchod s výrobky a službami, které nabízí portál ochranné známky. Tento e-shop garantuje klientům expedici objednaného zboží do 48 hodin od objednávky. Portál vytvořila a spravuje společnost Ergotep, v. d., která je sama držitelem ochranné známky Práce postižených.
O kampani se budete dozvídat až do března po celé České republice například v kinech, novinách, časopisech, dále na billboardech, zastávkách MHD, na internetu nebo třeba v čekárnách lékařů.

Cílené zaměření projektů NFOZP
Projekty NFOZP jsou vždy cíleně zaměřeny na skutečné zaměstnávání osob se zdravotním postižením. Jedná se např. o aktivní burzu práce, které je NFOZP partnerem, dále o online poradny pro zaměstnavatele i pro zájemce o zaměstnání, odborné semináře, festivaly a trhy propagující práci zdrav. Postižených, např. festival Žiju stejně jako TY!
NFOZP organizuje i farmářské, velikonoční či vánoční  trhy nebo aktivně spolupracuje se zákonodárci při tvorbě legislativy věnující se zaměstnávání zdravotně postižených.

Táňa Pikartová

www.nfozp.cz, www.pracepostizenych.cz, www.prace.cz

 

 

 

 

Fotogalerie k článku